Artan rekabet koşullarına, teknolojik gelişimlere, sürekli olarak yükselen pazar beklentilerine hızla cevap verebilmek için kurumların sürekli olarak kendilerini, organizasyonlarını, yapılarını, ürünlerini yenilemeleri gerekmektedir. Gelişimin bu hızlı döngüsü ise değişimin gerekliliğini sürekli kılmaktadır.

Değişim projelerin hedeflenen sonuçlara ulaşmasında en önemli etkenlerin başında insan gelir. Başlatılan projeler bireylerin işlerini nasıl gerçekleştirdiğini, işteki rollerini, iş akışlarını, raporlama yapılarını, kişilerin davranışlarını ve hatta kişilerin kurum içindeki kimliklerine kadar etki eder. Bu etkinin olası sonuçlarına karşı doğal bir direnç oluşur. Aslında değişim yönetimi beklenen bu direncin mevcut projenin faydasını artırmak için planlanması, yapılandırılması ve uygulanmasıdır. Kısaca değişim yönetimi planlanan projelere sadece teknik açıdan bakmayı aşarak insanı da işin içine katmaktır. Birçok insan, yeni devreye alınacak projelerde ya da teknolojik bir yenilik uygulandığında bu gelişimin işyerini ele geçireceğinden, işyerindeki gücünün azalacağından hatta işini kaybedeceği düşüncesi ile kaygılanır. Değişim yönetimi, bu gerginliği hafifletmeye ve sorunsuz bir geçiş oluşturmayı sağlar. Değişim yönetimi, çalışanlarla doğru iletişim kurmayı sağlayarak, onlara neden değişimin gerçekleştiğini ve nihayetinde nasıl fayda sağlayacağını anlatır. Çalışanların her türlü gelişmede haberdar ederek, geçişi kolaylaştırmaya ve zamanı kısaltmaya yardımcı olur.

Çalışanların değişimi daha iyi anlamalarına yardımcı olarak, daha açık fikirli ve değişime açık bir kurum kültürü yaratır.
Değişim yönetimi ile yaratılan yeni kurum kültürü zamanla, çalışanların kurumdaki güvenini ve üst yönetimin aldığı kararlara olan desteğini artıracaktır. Değişim yönetimi, insanların iş yapış şekillerini değiştirmelerine yardımcı olmaya odaklanarak onların projenin başarısına olan etkisini maksimum seviyede karşılanmasını sağlar.

Günümüzde organizasyonlar, her zamankinden daha hızlı, daha karmaşık, daha birbirine bağlı ve daha çapraz işlev değişimi ile karşı karşıyalar. Birden fazla değişiklikle beklenen sonuçları elde edebilmek, bir kuruluşun stratejik vizyonunu gerçekleştirmesine olanak tanır. Değişim yönetiminin uygulanması, kuruluşların her değişiklikten daha etkili sonuçlar elde etmesine ve kuruluşun bir kerede daha fazla değişikliği ele alma kapasitesini artıran yetkinlikler oluşturmasına sağlar.

Sürekli değişen bir dünyada gelişmek için Değişim Yönetimne ihtiyacımız var.

Değişim yönetimi alanında uzman olan Prosci geliştirdiği metodoloji ile firmaların karşılaştıkları değişim sürecinipürüzsüz bir şekilde yönetimini sağlamaktadır. Bu metodoloji çerçevesinde değişimin başarısını somut verilerle ölçerek kurumların önlerini görmelerine destek olmaktadır.

Yazar: Aslıhan SADIKOĞLU KORNOŞOR 

STRATUM YÖNETİCİ ORTAK

0 cevaplar

Cevapla

Düşünceleriniz bizim için önemlidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir